איך בונים תפריט מנצח?
המדריך השלם לבניית תפריט
אתם חושבים לפתוח עסק בעולם הבישול? כנראה שאתם יודעים לבשל! אבל, לא פשוט לפתוח עסק ולהחליט מה בדיוק אתם יכולים למכור. בטח שאלתם את עצמכם - מה יהיה בתפריט שלכם? אילו מנות לא משתלם להכניס? ומה המנות המנצחות שחייבות להיות?
תפריט הוא החלון הווירטואלי לעסק שלכם כבשלנים ביתיים. התפריט הוא זה שימשוך לקוחות חדשים שעוד לא מכירים אתכם, וגם ישאיר את הלקוחות הקיימים. לא מדובר רק על רשימת מנות, אלא על אסטרטגיה עסקית שלמה. אנחנו ב-יאמי כאן לעזרה עבורכם!
שלב ראשון - למה נכנסתי לתחום?
הדבר הראשון שעליכם לשאול את עצמכם זה מהן המנות הטובות ביותר שלכם. המנות שאתם מאמינים בהם, שאתם יודעים שכולם אוהבים ויחזרו אליכם בזכותן. אלו צריכות להיות מנות מוצלחות מאוד, חלקן אפילו ייחודיות - אבל לא קשות להכנה או עם מצרכים שקשה להשיג.
זה השלב בו אתם גם צריכים להיכנס לעומק ולהבין - מה הסגנון שלכם? במה אתם מיוחדים? במה אתם טובים במיוחד? התשובות הללו יעזרו לתפריט שלכם להתגבש.
שלב שני - מי יקנה את האוכל שלי?
ההצלחה של התפריט שלכם תלויה בהבנה מעמיקה של קהל היעד שלכם. שאלו את עצמכם -
- מי הלקוחות הפוטנציאלים שלי? (משפחות, מבוגרים, סטודנטים, אירועים עסקיים)
- מה הטעמים שהם אוהבים? איזה מנות הם מצפים לראות?
- מה התקציב הממוצע שלהם?
- מתי הם צפויים לרכוש את האוכל שלי? האם צריך אוכל לחגים / שבתות? ליום יום?
התשובות לשאלות האלה יעזרו בהתאמת התפריט לצרכים והרצונות של הלקוחות. לדוגמה, אם קהל היעד שלך הוא בעיקר משפחות עם ילדים קטנים, אז גם אם לא תכננתם להוסיף פתיתים ופסטה, אנחנו ממליצים לעבות את התפריט ולהכניס מנות כאלה.
מצד שני - אין מה להכניס לתפריט דברים פופולריים שאתם יודעים שלא יעבדו אצלכם. למשל, שניצל הוא המנה הנמכרת ביותר באתר יאמי מזה שנים. אבל אם אתם פחות מוצלחים בשניצל, או שונאים את זה במיוחד - אל תכניסו לתפריט. מטרת התפריט היא לשמור על אטרקטיביות, אבל גם לשמור על כך שתאהבו את העבודה, שזה יהיה לכם משתלם כלכלית וגם עם פוטנציאל למכירות רבות. האיזון העדין בין כל הפרמטרים יוביל להצלחה.
שלב שלישי - בניית תפריט
הגענו לתכ'לס!
- מגוון: נסו להציע מגוון רחב יחסית של מנות, עם כמות הכנות יחסית מעטה. למשל, מספר סוגי קציצות עם מסה בסיסית דומה שרק מוסיפים לה ירק / חלבון אחר / רוטב אחר. תחשבו גם על התאמות כמו צמחוני, טבעוני, ללא גלוטן וכו'.
- יצירתיות: אל תפחדו, לצד דברים שאנשים מצפים לראות, להכניס דברים יצירתיים ומיוחדים. הסוד הוא האיזון - תפריט שאנשים ירצו לחזור אליו כי היו בו דברים מעניינים, לצד תפריט שהיה להם טעים, קל להתמצא בו והצליחו להרכיב בו תפריט עשיר.
- סיפור: לכל מנה יש סיפור. חלק עם הלקוחות שלך את ההשראה מאחורי כל מנה. למשל, אם אתם מגישים פסטה עם רוטב פטריות מיוחד, מנה מבית סבתא, מנה שמזכירה לך את הטיול להודו, מנה עם תבלין מיוחד מניו זילנד.. אנשים לא קונים רק אוכל, הם קונים גם סיפורים.

- עונתיות: חשוב ליצור מגוון מנות שמתאימות לעונה כמו מרקים או תבשילים בחורף, וסלטים או מנות קלילות בקיץ. אבל, לצד זה, שימו לב לא לבנות את מנות הדגל שלכם על מוצרים שקשה להשיג. כרובית, שומר או פרי קיץ, אלו רכיבים שכדאי לא לבסס תפריט שלם עליהם ולהשתמש בהם רק כשהם במיטבם. (ולא, כרובית קפואה לא עושה את אותו אפקט...)
- תחשבו ביזנס: אם כבר החליטו לקנות אצלכם, כדאי שיהיו מוצרים "על הדרך" בתפריט. סלטי מעדנייה, מנות צמחוניות פשוטות, חלות או רטבים מיוחדים. הלקוח גם ככה קונה אצלך, ושדרוג הסל יהיה פשוט במיוחד.
שלב רביעי - פידבק
סיימתם להכין את התפריט, בשעה טובה. אנחנו יודעים שעבדתם עליו קשה, דייקתם כל פרט. ועדיין, זה בדיוק הזמן לצאת ולקבל פידבקים כנים ואמיתיים. קרובי משפחה, חברים וגם לקוחות אם קיימים. שאלו אותם בכנות - מה הם היו מזמינים? מה לא? איך התמחור? האם קל להם להרכיב סל קנייה? עם הפידבקים חזרו ודייקו את המוצרים, המנות והרכיבו תפריט נכון יותר עבורכם.
שלב חמישי – להיות דינמיים
תפריט הוא חי ומשתנה. יש טרנדים (ממליצים לעקוב, אבל מי שפחות אוהב, זה לא חובה), יש דברים פופולריים ויש דברים שהם ממש מיושנים. האחריות שלכם היא כל הזמן להיות עם היד על הדופק, לשנות, לבדוק מה עובד ומה פחות ולעדכן את התפריט.
סיכום
בניית תפריט מוצלח היא תהליך מתמשך. עליך להתאים את התפריט שלך לצרכים המשתנים של הלקוחות שלך ולהישאר מעודכן בטרנדים הקולינריים לצד המנות הקלאסיות שלנצח יעבדו. עם התכנון הנכון וההשקעה הנכונה, התפריט שלך יכול להפוך את העסק שלך להצלחה מסחררת. ב-יאמי כל בשלן או בשלנית מקבלים ליווי אישי והכוונה על בניית התפריט שמתאים להם. צוות היועצות שלנו בעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים ועבודה עם מאות בשלנים.
אם מעניין אתכם להצטרף יכולים לקרוא עוד כאן >>>